MA2024.05.18.
Pandémia

KÖZLEMÉNY a veszélyhelyzet alatti ellenőrzött bejelentésről

Tisztelt Ügyfelek!

 A veszélyhelyzetre tekintettel lehetőség nyílik arra, hogy egyes tevékenységek engedély helyett bejelentés alapján is folytathatók  legyenek.

A 191/2020. (V. 8.) Korm. rendelete speciális szabályokat tartalmaz a települési önkormányzat jegyzője hatáskörébe tartozó, kérelemre induló, engedély kiadására irányuló eljárásokra, amelyek 2020. május 18-át követően  indulnak.

A rendelet hatálya nem terjed ki a jegyző hatáskörébe tartozó alábbi ügyekre:

– az anyakönyvi engedélyezésre,

– a gyámügyi, gyermekvédelmi eljárásra,

– óvodai felvételivel kapcsolatos ügyekre,

– adóigazgatási eljárásra,

– a hatósági bizonyítvánnyal, igazolvánnyal és nyilvántartással összefüggő ügyekre.

Az új eljárási szabályok alapján az engedélyköteles tevékenység – a  rendeletben foglalt kivételekkel – engedélyezési eljárás lefolytatása nélkül, az ellenőrzött bejelentéstől számított 8 napon belül, szakhatóság közreműködése esetén 12 napon belül közölt értesítés közlését követően végezhető – a tevékenység végzésére vonatkozó jogszabályi feltételek fennállása esetén – az engedélyre jogszabályban meghatározott hatályossági időtartam alatt.

Az ellenőrzött bejelentés (a továbbiakban: bejelentés) elektronikus úton tehető meg. Elektronikus úton megtett bejelentésnek minősül e rendelet tekintetében az ügyfélkapu útján, elektronikus űrlap útján, általános célú elektronikus kérelem űrlap szolgáltatás útján, valamint e-mail útján megtett bejelentés is.

A bejelentésnek az engedélykérelemre jogszabályban előírt adatokat tartalmazni kell. A bejelentéshez mellékelni kell az engedélykérelem előírt mellékleteit, kivéve azokat a dokumentumokat, amelyek beszerzése a veszélyhelyzet körülményei folytán az ügyfélre nézve aránytalan terhet ró.

A bejelentésért az engedélyezés, valamint a kapcsolódó szakhatósági eljárások illetékének vagy igazgatási szolgáltatási díjának (a továbbiakban együtt: díj) 50%-át kell leróni vagy megfizetni. Ha a rendelet alapján engedélyezésre kerül sor, a díjat a jogszabályban megállapított díj 100%-ára kell kiegészíteni.

A Kormányrendelet alapján a települési önkormányzat jegyzője a bejelentés fogadására köteles egy kizárólag erre a célra szolgáló e-mail-címet biztosítani, amely a beérkező bejelentésről az ügyfél részére automatikus elektronikus visszaigazolást küld.

A Csólyospálosi Közös Önkormányzati Hivatal az alábbi e-mail címen fogadja a rendelet hatálya alá tartozó ügyekben a bejelentéseket: ellenorzottbejelentes@kompoc.hu.

Kérem, hogy a  kapcsolattartás érdekében bejelentésükön telefonos elérhetőségüket minden esetben közöljék. További kérdés esetén hivatali időben tájékoztatást nyújtunk a 77/487-502 telefonszámon.

A részletes szabályokat a 191/2020.(V.8.)   Korm. rendelet tartalmazza.

                                                                           dr. Szöginé dr. Lajkó Erika

                                                                                    jegyző